Законопроект частный · 23-й созыв · опубликован как закон 24 декабря 2020 г.
חוק החזר מקדמה בשל ביטול אירוע (נגיף הקורונה החדש), התשפ"א–2020Закон о возврате авансового платежа в связи с отменой мероприятия (новый вирус коронавируса), 2020 · автоматический перевод · предложить исправление
Статус: התקבלה בקריאה שלישית
Темы: Чрезвычайное положение, война, COVID · без звёздочки — автоматически по словам в названии
חוק החזר מקדמה בשל ביטול אירוע (נגיף הקורונה החדש), התשפ"א–2020 (להלן – החוק), אושר בקריאה השנייה והשלישית ביום ז' בטבת התשפ"א (22 בדצמבר 2020). החוק קובע הוראות לעניין השבת כספי מקדמות על אירועים שבוטלו עקב הגבלות נגיף הקורונה, והוא חל רק על חוזים לקיום אירועים כאמור שנחתמו לפני ט"ז באדר התש"ף (12 במרס 2020). יצוין כי החוק חל על כל סוגי האירועים ועל כל סוגי המקומות המיועדים לקיום אירועים. החוק קובע כי מזמין האירוע ובעל אולם האירועים ינהלו ביניהם משא ומתן, אשר במסגרתו יצטרכו להגיע להסכמה בתוך 60 ימים, במטרה לקיים את החוזה ולקיים את האירוע במועד חדש. מועד האירוע החדש לא יידחה מעבר לפרק זמן סביר, ולעניין זה החוק קובע כי פרק זמן סביר הוא לא יותר מ-5 חודשים ממועד האירוע המקורי. עוד קובע החוק כי המשא ומתן כאמור צריך להתנהל בתום לב וכן כי והתנאים לקיום החוזה צריכים להיקבע בתום לב. נטל ההוכחה כי התנאים לקיום האירוע במועד אחר הוצעו בתום לב הוא על בעל אולם האירועים. כמו כן, החוק קובע כי אם הסכימו הצדדים על מועד חדש לקיום האירוע וגם הוא בוטל בשל הגבלות נגיף הקורונה, בעל אולם האירועים מחויב להשיב את כספי המקדמה בתוך חודש מהמועד החדש שבו היה אמור להתקיים האירוע. לפי החוק, בעל אולם האירועים יוכל לנכות מהסכום שישיב את סכום הוצאות "אירוע הטעימות", אך ורק אם אכן התקיים "אירוע טעימות" ורק אם הוצאות אלה נקבעו בחוזה המקורי שנחתם בין הצדדים, ובלבד שהסכום שינכה לא יעלה על 2,000 שקלים חדשים, או על מכפלת מחיר המזון והמשקאות לאדם כפי שנקבע בחוזה במספר המשתתפים ב"אירוע הטעימות", לפי הנמוך מביניהם. עוד קובע החוק כי במקרה שבו לא הסכימו הצדדים על עריכת האירוע במועד אחר, או אם מזמין האירוע החליט שלא לנהל משא ומתן כאמור, בעל אולם האירועים ישיב למזמין את כספי המקדמה ששילם בתוך חודש מיום שהמזמין ביקש זאת ממנו בכתב. במקרה כזה, בעל אולם האירועים יהיה רשאי לנכות מסכום המקדמה שישיב גם הוצאות הנוגעות לעריכת "אירוע טעימות", כאמור לעיל, וגם דמי ביטול בסכום שלא יעלה על 5 אחוזים ממחיר האירוע שסוכם בין הצדדים מלכתחילה או על 3,000 שקלים חדשים, לפי הנמוך מביניהם. בנוסף, החוק קובע כי בית המשפט יוכל לפסוק לטובת מזמין האירוע פיצויים שאינם תלויים בנזק בסכום של עד 10,000 שקלים חדשים אם בעל אולם האירועים לא השיב לו את המקדמה לפי החוק. החוק נכנס לתוקף ביום י"ז בטבת התשפ"א (1 בינואר 2021). אם הסכימו הצדדים לפני יום כניסת החוק לתוקף על מועד אחר לעריכת האירוע, והאירוע במועד החדש בוטל בשל הגבלות נגיף הקורונה, ישיב בעל אולם האירועים למזמין האירוע את סכום המקדמה בתוך חודש מיום כניסת החוק לתוקף, וממנו יוכל לנכות את הוצאות "אירוע הטעימות" בלבד, כאמור לעיל.
Инициаторы
Чтения
- 9 декабря 2020 г. · Первое чтение · להעביר את הצעת החוק לוועדההצעת חוק החזר מקדמה בשל ביטול אירוע פרטי (נגיף הקורונה החדש), התש"ף-2020Законопроект Возврат авансового платежа в связи с отменой частного мероприятия (Новый вирус коронавируса), 2020autoЗаконопроект прошёл первое чтение61 за · 0 против
- 22 декабря 2020 г. · Третье чтение · אישור החוקחוק החזר מקדמה בשל ביטול אירוע (נגיף הקורונה החדש), התשפ"א?2020Закон о возврате авансового платежа в связи с отменой мероприятия (новый вирус корона), 2020autoЗакон принят21 за · 0 против
- 22 декабря 2020 г. · Первое чтение · להעביר את הצעת החוק לוועדההצעת חוק החזר מקדמה בשל ביטול אירוע (נגיף הקורונה החדש), התשפ"א?2020Законопроект о возврате авансового платежа в связи с отменой мероприятия (новый вирус корона), 2020autoЗаконопроект прошёл первое чтение44 за · 0 против
Оговорки, статьи и прочие голосования (1)
По порядку. Голосования по оговоркам и отдельным статьям показаны отдельно от голосования за законопроект в целом.
- 22 декабря 2020 г. · Второе чтение · קריאה שנייהחוק החזר מקדמה בשל ביטול אירוע (נגיף הקורונה החדש), התשפ"א?2020Закон о возврате авансового платежа в связи с отменой мероприятия (новый вирус корона), 2020auto20 за · 0 противГолосование по статьям законопроекта
Источник: карточка законопроекта в базе законодательства Кнессета ↗